2018年9月21日星期五

澳門 買樓租樓 反思

近期友人因小朋友問題考慮置業,得幸有機會貼市一次,重新思索樓作為投資或自用嘅問題。


首先,澳門樓市玩法喺MOP800萬樓下嘅樓,可以做80%按揭( 上年按揭玩法喺MOP600萬樓下做70%,MOP600萬 - MOP800萬做60% ),MOP800萬以上則只做50%按揭,其他同香港相若。此政策下澳門樓價今年無視賭場股調整繼續升唔少,大家都心慌慌怕第日買唔到樓。


講返正題,友人睇中位於氹仔市中心嘅華寶花園2房約1,000 o尺,樓齡2X,叫價HKD780萬。為方便計數,下面全部用港幣(HKD)計價。當樓價喺7.5M, 澳門實際供樓利率約2.25%,朋友打算供25年,首期1.5M,借6M。得出結果,全期利息1.88M,月供26,691。


我以10年為切入點,頭10年月供當26.7K,息隨本減下利息開支越來越少。為方便計,呢26.7K每月還款除開10年,平均每月有10K喺利息( 25年計就6K左右 ),即本金每月本金平均16.7K。現在市價租用同類單位,每月亦是10K。若與供樓同樣考慮,每月saving有16.7K。


點解用10年黎計,第一條數比較吻合好作出比較,第二因為朋友2房只屬過度考慮,他日有第二個小朋友後,或者小朋友大D,會考慮三房,簡單講就喺當下無4球首期,要D時間儲。問題就喺呢到,如果唔考慮什麼樓市升跌,利息加減呢D變數,買賣費用,管理雜費裝修折舊等等,你會點揀?


首先,利息同租金,都喺不能回收。按上面思路著眼10年,住屋支出均是一樣。分別在於買樓者要將 1.5M 綁入間樓,期間10年亦要固定每月儲16.7K入去,而租樓者可以有 1.5M 喺手上同每月有16.7K現金流。呢個首期加上每月現金流16.7K,Run 佢10年買D低風險嘢,或者擺下定期( E+半年都有2.1厘 )你都咪話唔禾味。


拋磚引玉就到呢到,其實俾我揀,我一定揀唔買樓,原因好簡單,800萬計50% VS 80% 按揭比例,中間相差首期喺240萬計,如果要靠儲,一般做法根本喺要好耐嘅時間。買接近800萬封頂級數嘅樓博升,更不切實際,原因今日用80%按揭上樓嘅人,借到咁大條數喺需要高收入去支持,澳門有幾多家庭可以搵6皮野一個月?而且第日要人接呢件貨,同樣都喺受按揭成數,和月入多少限制。就算有日會升破800萬,有充足首期下,邊個同你買呢個Lv.嘅2房?除非按揭成數再改規則,1000萬樓下9成按揭?......當然,唔儲蓄,無投資習慣,不畏市場大風浪,平淡過活者請無視 。


大佬,租間1,000 o尺嘅樓都喺講緊10K,仲要唔喺唐樓,走去用1.5M首期鎖定再加每月26.7K供樓?除非租樓支出好似香港噤 ( 中原某東涌屋苑7.5M左右嘅,講緊租17K ),大幅跑贏供樓嘅利息支出,否則喺澳門買樓簡直喺浪費彈藥嘅噩夢( 成功的父幹者請無視 )。最後,只可以同大家講一句.............人生有幾多個10年,自己諗。反之,站在澳門角度有香港身份證者,香港樓仍然十分吸引。


夢裡,獵人放個陷阱係草原河邊捉羚羊,上邊放點餌,危險!餌自然分解了,上面生滿青苔,都喺危險!日子久了,陷阱生鏽了,仲喺危險!邊日無危險?咪就係有羚羊踩中套住咗之後囖,但之後請小心河邊嘅鱷魚......陷阱始終係陷阱,不容得掉以輕心,"羚羊"!

11 則留言:

  1. 7.5M先收得10k/月,真係完全冇買樓意慾啦,租樓好過買啦

    回覆刪除
    回覆
    1. 的確,澳門租值回報同香港比差好遠,特別豪宅

      刪除
  2. ching,
    可能對一般普羅大眾市民來講,不懂太多
    還是心甘情願以5,6球代價,以鎖定住屋成本
    現在本澳樓市小弟都完全看不透
    根本沒有誘因大調整
    sk

    回覆刪除
    回覆
    1. 個人認為所謂誘因唔係重點,反而喺要去思考萬一出現調整,自己可以做乜。澳門15年果次大調整後,呢幾年變化都算較大,移民多幾萬,新樓多咗萬幾個單位,按揭政府放寬咗,但喺人工唔喺加好多,黎緊又會進入加息週期,甚至環球景況都係要注意! 機會喺留俾有準備嘅人,準備越充足獲利機會越大,多謀多勝。

      刪除
    2. 多謝ching回應
      唯有默默準備吧
      sk

      刪除
  3. 華寶應該不止10K 啦....我見現在差一點的氹仔兩房也租到10K 了

    另外小弟覺得租樓/買樓也不可只用現在的cost 去比較, 當然買樓要面臨調整, 但租樓加租, 被迫走, 面臨樓市繼續升等家庭壓力之類的非金錢因素也要考慮

    簡單說, 如果一個人覺得人生一定要有一間自住, 咁等跌入市即係間接沽空樓市, 因為最後一定要買

    相反如果覺得人生有無樓都無所謂, 咁我覺得就可以計得盡D

    回覆刪除
    回覆
    1. 老王兄嘅分析值得參考,近10年澳門樓的確側重其投資性,要追逐樓呢種資產,必定要考慮價錢高低、政策代價、機會成本、承受能力等等。而住用方面,係澳門行經屋、社屋路線,老有所住只係時間嘅問題。魚與熊掌不能兼得時,選擇因人而異,明顯愚見是傾向老王兄嘅最後一段說話,但不同嘅喺,計盡喺為了有可能,擁有更大更好更靈活嘅選擇......至於間接沽空樓呢個說法,就側重了樓嘅投資性了,又或者咁講,等港交所跌到150蚊先買入,喺價投角度喺為咗有更深嘅價格護城河罷了。

      刪除
    2. 也是, 畢竟幾好的資產, 買貴了就係壞資產, 大家一齊在這個加息洪流中努力~

      刪除
    3. 香港加P了,大細行有分歧,感覺周圍喺無乜反應,香討還有好多飛機文,當大家都不以為然之後,往往威力巨大。共勉之,老王兄~

      刪除
  4. 一旦上左船,就唔係隨便可以跳船了
    相信有許多人係可以撐到最後的,但中途好有可能錯過了轉坐新船或飛機的機會
    咁就一世

    回覆刪除
    回覆
    1. 飛機......嗯,現在可以上船嘅人,黎緊如果真係遇到大浪,絕對喺有博飛機嘅機會,機會難得。

      刪除